fredag 23. mai 2014

Grillsaus med reker og dill

Grillsaus med reker og dill

Jeg kom over en oppskrift i coop-bladet som jeg har justert en del på over et antall forsøk, og nå mener jeg å ha kommet fram til en rimelig god grillsaus. Det fine med den er at den kan brukes til rimelig mye forskjellig, både kjøtt og fisk og som salatdressing, og kanskje annet og (I dag har jeg brukt den til grillet svin og kylling). Jeg foretrekker å kalle den grillsaus fremfor dressing, for da kan jeg forsyne meg med mer av den!! :-D

Start med 2dl (lett-)rømme og 4ss majones i en mellomstor skål. Klem ut saften av en halv sitron og hell i, og rasp inn en del av sitronskallet også. Tilsett 1ts flaksalt, 5ss gressløk og 6ss finhakket dill. Ta 2dl pillede reker og hakk dem opp i fine biter som deretter tilsettes. Bland godt. Vær forberedt på at matgjestene vil ha oppskriften!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar